luni, 26 octombrie 2009

Despre integritate

”Cu cât ești mai credibil, cu atât oamenii investesc în tine mai multă încredere, oferindu-ți astfel privilegiul de a influența vieți. Cu cât ești mai puțin credibil, cu atât încrederea oamenilor în tine este mai mică și cu atât mai repede îți vei pierde capacitatea de a-i influența.”
La conferințele organizate de John C. Maxwell, liderii îi spuneau: ”Sper că îmi puteți da câteva idei despre cum ar trebui să-mi schimb compania.” Răspunsul lui a fost mereu același: ”Scopul meu este să vă dau idei despre cum trebuie să vă schimbați dumneavoastră; dacă veți realiza asta, și organizația dumneavoastră se va schimba.” Totul evoluează și involuează în funcție de conducere. Secretul progresului fără involuție este integritatea. Dar de ce este ea așa de importantă integritatea? Pentru că ea:
  • clădește încrederea;
  • atrage după sine o mare putere de influență;
  • dă naștere la idealuri înalte;
  • dă naștere unei reputații solide, nu numai unei imagini;
  • înseamnă să experimentez mai întâi eu, înainte să-i conduc pe alții;
  • îl ajută pe lider să fie mai credibil, nu doar deștept;
  • este o realizare câștigată cu greu.
Bill Graham spunea că: ”Integritatea este liantul care face din viața noastră un întreg. Trebuie să ne străduim mereu să ne păstrăm integritatea intactă. Dacă ne pierdem averea, nu am pierdut nimic; dacă ne pierdem sănătatea, am pierdut ceva; dacă ne pierdem tăria de caracter, am pierdut totul.” Clădește-ți viața pe fundamentul integrității. Poezia ”Oare sunt cinstit față de mine?”, Edgar Guest, poate fi folosită ca pe un ”test-oglindă” ca să îți evaluezi situația:

”Sunt partenerul meu pe viață, pe acest pământ,
De aceea vreau să mă cunosc, să știu exact cum sunt,
Să fiu în stare drept în ochi să mă privesc
În ceas de asfințit, când voi fi nevoit să socotesc.
Nu vreau s-ascund pe-un raft uitat de lume
O tolbă plină cu secrete despre mine.
Și să mă amăgesc mereu, trecând pe lângă locul ferecat
Că nimeni nu mai știe cine sunt eu cu-adevărat
Nu vreau cu false nestemate eu să mă mândresc
Cu fruntea sus vreau printre oameni să pășesc.
După respectul semenilor mei tânjesc
Deși sunt mulți cei care la mărire și arginți se îmbulzesc
Eu vreau cu dragoste să pot să mă privesc.
Pe scena vieții rolul ce mi-e dat mi-l voi juca
Într-un spectacol autentic, nu o cacealma.
Nu pot, chiar dacă aș vrea, să mă ascund de mine
Căci eu văd tot ce altora ascuns le va rămâne;
Nicicând nu voi putea să fug de ce-i adevărat
Căci, orice-ar fi, ca să rămân cu mine împăcat
Eu vreau să mă respect și să am cugetul curat.”

Fii un om integru!

Sursa: Dezvoltă liderul din tine, John C. Maxwell

Niciun comentariu: